Een technische klacht in uw woning of appartementencomplex is hinderlijk. U wilt dit natuurlijk snel laten repareren.
Het is daarbij belangrijk om te weten of er door de VvE opdracht kan worden uitgezet of dat u hiervoor zelf verantwoordelijk bent.
Privé of gemeenschappelijk
In de akte van splitsing en het daarbij horende modelreglement is vastgesteld welke zaken privé zijn en wat gemeenschappelijk is.
Omdat dit niet voor alle verenigingen hetzelfde is, wordt dit geregistreerd op het VvE Portaal zodat u het hier bij twijfel kunt nakijken. (tabblad Administratie – splitsingsreglement)
Spoed?
Bij een noodsituatie belt u altijd 112!
Voor spoed vanwege ernstige lekkage, opsluiting, inbraakgevaar of gevaar voor u of uw medebewoner(s) belt u direct naar de contract of onderhoudspartij. Contracten en voorkeursleveranciers staan geregistreerd op het VvE Portaal onder gebouw beheer.
Bij het verstrekken van de opdracht geeft u aan dat de factuur op naam van de VvE moet worden gesteld. De VvE draagt dan zorg voor de factuur afhandeling.
Geen spoed?
Voor technische gebreken die geen spoed zijn kunt u een reparatie verzoek indienen via het VvE Portaal.
Voor een snelle afhandeling is een duidelijke omschrijving van de klacht en de locatie belangrijk. Gemaakte foto’s kunnen worden meegezonden.
Gevolgschade?
Schade aan de opstal als gevolg van een onvoorziene gebeurtenis wordt in veel gevallen gedekt door de opstalverzekering.
Op het eigenaarsportaal onder het tabblad Gebouw beheer – Overzicht contracten vindt u de polis van de afgesloten verzekering en de wijze waarop u de schade kunt indienen.